brimikshallon

Den har kommit långt.. våren..

Av Kerstin Frithiof - 2024-04-14 14:07


Sicken tur att jag tvättade i går och kunde  h ä n g a  u t  tvätten för första gången i år.. I dag hade det inte gått eftersom det satt igång att blåsa nåt alldeles förskräckligt.. Hade jag hängt ut nåt på tvättpraplyn i dag hade väl hela härligheten blåst ut i havet..

Jo då, jag tvättade i den gamla maskinen, som tycks har fått nytt liv sedan jag lärde mej att hantera den rätt..

S k u l l e  jag avlida innan den nya kommit i bruk, finns det väl alltid nån, som skulle vilja ha en sprillans ny tvättmaskin.. Således bekymrar jag mej inte.. Det är för övrigt sällan jag gör det.. Bekymrar mej om ägodelar och annat, som anses värdefullt..

 

Våren är tidig i år.. Paradisbusken vid garageknuten lövas och det gör mycket annat också.. Björkarna har tillexempel börjat få musöron, och det bör vara rekordtidigt..

 

Så här tidig har inte våren varit sen 1989, då jag och G. reste till Berlin under påsklovet.. D ä r  hade våren redan kommit bra på väg, och när vi kom hem en vecka senare hade den nått oss här i Blekinge också.. På så vis fick vi en riktigt l å n g  vår..

 

Det här är inget  v a c k e r t  foto precis, men man kan dock se, att paradisbusken håller på att få löv.. Senare kommer den att vara elt översållad med skära blommor..

 

I Sölvesborg blommar stjärnmagnoliaträden längs långa gatan för fullt, och även näckrosmagnoliornas knoppar håller på att spricka ut.. För att inte tala om dom japanska körsbärsträden.. D o m  är helt översållade med blommor..

 

Jag längtar ut i trädgården, där det är mycket som ska skötas om.. Men när det blåser som nu eller regnar som det har gjort dom flesta dagarna denna månad, vägrar jag gå ut.. Trädgården ska vara till glädje.. Inte till plåga.. Herr Rönnerdahl verkar hålla med för han stannar inne mesta tiden.. Stannar inne och sover..

 

 

 

 

 

Från

Blogg / Hemsida

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards