brimikshallon

Bus(s)kul och nostalgi..

Av Kerstin Frithiof - 2024-04-20 10:18


"På väg mellan två jobb" och "Buss och kram" är trevlighetsnoteringar som jag har sett på bussar här i trakten.. Det finns säkert fler, men dom har jag inte noterat.. Förr stod det alltid "Går ej i trafik" på bussar ur tjänst.. Det här nya blir man  g l a d  av att se..

 

"Ge dej nån gång matte" muttrar lilla herr Rönnerdahl irriterat.. Han stör sej på att jag envetnas med att spela Wordblitz och detta trots att jag oftast förlorar.. "Oftast" är väl att försköna resultaten en smula.. Nitton av tjugo förlorade är väl så nära  a l l t i d  man kan komma..

 

Det är inte så att jag  m i s s u n n a r  dom som alltid vinner.. Men jag undrar i mitt stilla sinne hur det skulle kännas att  s t r y p a  dom..

 

I dag  skiner solen.. Ännu så länge.. Men  k a l l t  är det.. Inte fryskallt dock.. Körsbärsblommen håller på att slå ut och jag, jag håller tummarna för att det inte ska börja frysa..

 

För nåra år sedan hade jag börjat störa mej på alla  v a c k r a  naturbilder från Listerlandet, med eller utan solnedgång över havet, som översvämmade facebook..

 

Så jag bestämde mej för att göra  t v ä r t o m.. Jag letade upp dom  f u l a s t e  vyer jag kunde hitta.. Fotade och satte in på facebook..

 

Jisses vilket liv det blev.. Jag blev totalt utskälld och närapå hotad med smörj..   

Den här bilden vågar jag visa igen.. Halmbalar slarvigt överhöljda på ett fält nere på Lister.. Dom finns inte kvar, så ingen behöver känna sej utskämd..

 

Jag har kvar ännu fulare bilder på riktiga  r u c k e l,  men  d o m  törs jag inte sätta in..

 

Den  h ä r  bilden däremot fick jag beröm för.. Jag kallade den "Atos, Portos, Aramis och lille Vicke Vire"..

 

Tja, det var lite nostalgi så här på lördagsförmiddan..

 

Nu ska jag åka och handla.. Har glasskiosken på Extra i Mjällby öppnat, ska jag minsann festa till det med en glass.. Helst en apelsinsådan med chocklad.. 

 

 

 

 

 

 

 

 

Från

Blogg / Hemsida

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards